Blender-modelování.1.část(funkce)
Blender-Jednoduchý program.
Nevíte jak zbytečně ztratit čas?Blender vám pomůže a ani to nebude tak zbytečné.
Funkce
V Blenderu jsou spousty funkcí.My zatím uvedeme ty nejdůležitější.Samozřejmě v Blenderu se používá klávesnice.Nebojte se!Počítači to neublíží!Klidně klikejte na každou klávesu.Občas se vám něco stane s objektem,ale jinak nic.
E = exturde-''okopíruje stranu objektu,celý objekt nebo jakoukoli část(vyberete vertexy[malé růžové čtverečky]).S následnou kopií můžete pohybovat,ale v 75% případů bude spojena aspoň jedním edgem(hrana)
funguje pouze v edit mode
Substurf-nejdete to v editing(F9) v Add Modifers.Tam jsou spousty funkcí,ale Substurf je nejpoužívanější.Používá se,aby předmět neměl ostré hrany.Např. když dáte substurf u objektu Plane(2D objekt,připomínající velmi úzkou desku v podobě čtverce),jeho rohy se zaoblí.
Set smooth- pokud stisknete klávesu w,zobrazí se menu,jako když např.v internetovém prohlížeči stisknete pravé tlačítko.V tomto ''menu'' si najděte set smooth.
Slouží k zahlazení předmětu.Plochu,kterou chcete vahledit musíte nejdříve vybrat pomocí vertexů.Funguje pouze v edit mode.
Tab-slouží k přepnutí mezi Object mode a Edit mode.
G-přecunuje vybranou část,nebo celý objekt.Stiskněte G a posunujte myší.
Čísla 1-8(na numpadu) a prostřední kolečko myši slouží ke změně pohledu(prostřední kolečko je nutno zmáčkonut a hýbat myší.Pokud by jste kolečkem točili,přibližovali a oddalovali by jste pohled).
0(na numpadu)-slouží k přepnutí do modu kamery.Ukáže objekt z pohledu,jaký bude v renderu(F12[Rendr ja něco jako ukázka obrázku před uložením]).Pokud kamerou hýbnete,změní se i pohled v renderu.
R-rotate-slouží k rotování(otáčení) předmětem.Pokud kliknete jednou, bude s ním otáčet jinak,než pokud stisknete dvakrát.
Mezerník-slouží k vyvoláníspeciálního menu.V něm najeďte na Add a můžete si vybrat předmět,který umístíte do obrázku.
X-slouží k vymazání objektu(v Object Mode) nebo vymazání vybrané věci(v Edit Mode)(označte pomocí vertexů,dejte X a vyberte co chcete smazat).
To je zatím vše.V příštím návodě vás naučím vymodelovat si cilindr a aby J.D. nenadával tak i základ hvězdné brány.Také se naučíte používat Hallo efekt a další klávesové zkratky.
D.R.